Aquabootcamp

De training bestaat uit duurtraining, spierversterkende oefeningen en intervaltraining. De oefeningen vinden zowel in het water maar als op de kant plaats. De nadruk ligt daarbij op de grote spiergroepen (armen, benen en romp). Tijdens de interval worden met name het hart en de longen getraind. Door de unieke combinatie van training in water én op de kant is aquabootcamp ook zeer geschikt als 'crosstraining' (ter ondersteuning van andere sporten) en/of ter voorbereiding op bijvoorbeeld een triatlon of de Strongmanrun.

Aquabootcamp is een training in en rond het water voor mensen die iets anders en uitdagends zoeken; anders dan alleen baantjes zwemmen. Het is een groepsles voor mensen die lekker fanatiek willen sporten. 

Het voordeel van water is de geringe impact op de gewrichten, terwijl de conditie en de kracht snel toenemen. Door de constante druk van water kan de calorieverbranding in het water oplopen tot wel 40% meer ten opzichte van training op het land. Aquabootcamp is met name geschikt voor de fitte sporter, maar ook als je conditie nog niet helemaal op peil is kun je deelnemen aan de groepsles. Er wordt tijdens de lessen op ieders eigen niveau gewerkt, om zo het maximale uit alle deelnemers te halen. De instructeur helpt bij het zoeken naar en het verleggen van je grenzen. Binnen de lessen staan actie, afwisselende oefeningen en samenwerking centraal. 

Kledingadvies

Je kunt de lessen volgen in je gewone badkleding. Je kunt ook kiezen voor een sportlegging. Het dragen van waterschoenen is niet noodzakelijk, maar wel aan te raden. 

Tijden

De les duurt 45 minuten. Check het schema 'Lestijden groepslessen Tijenraan' onderaan deze pagina.

Proefles

Ben je nieuwsgierig geworden naar deze groepsles, maar weet je nog niet of het echt wat voor je is? Geef je dan op voor een gratis proefles!

Kosten

Voor aquabootcamp sluit je een maandabonnement af. Bekijk de mogelijkheden in het tarievenoverzicht.